Skip to main content

@发牢骚:我累了

Photo by eminumana: https://www.pexels.com/photo/person-on-red-grocery-cart-2871490/

要你独立不是我的本意,我太累了是我的真心 。。。
闲人·迪克森

我累了。。。

我不想再这样生活了。我认为我的努力没有任何价值。不要把我的体贴当成必然的。我的溺爱造成我现在的状况。我妻子变成一个依赖我的人。原本只是想幫她减轻她家庭负担,让她好过一点。却变成这样的下场。可能以前我管的太多,变的她和我岳母一样,做事靠张嘴的坏习惯。也许这是我的家庭传统,是靠本事说话,我很难认可这么一个家庭。不要把我当作一个工具人。我是一个有血有肉的一个人。嗨。。。

有一次,我注意到她对我这个游手好闲的人并不满意。尽管她确实提到她很感激我为她做饭,但我仍然认为我有一些不满。她只是抱怨“她登上了海盗船”,这是我们过去常说的关于我们关系的笑话,她似乎是认真的。这让我很不开心,感觉我所做的与赚钱相比似乎有些不足。她除了赚钱,回家只看电视和Shoppee直播,坐在沙发上,直到最近在商业休息时,当我准备晚餐时,才有所帮助。我也想让我的妻子为我做饭,照顾我,而不是总是依赖我来照顾她。在2023年3月20日,我告诉她我想自私一次,完全不想再打理任何事情。

女人不可以不独立。不能每次要被当公主伺候着。有事时就想老公,没事时不当一回事。从工作里找成功感,因为生活找不到,是可以。但是不要埋怨工作忙,工作累。这是你自找的。你什么都是为了你家人,有空才想到我。当你把家人放在第一位是,就不要后悔你不是老公的第一位。

过日子是这样过的吗?

助人着自助。帮助别人的人也要快乐才可以帮助别人。我不快乐了。我累了。我什么都不想管,不想做了。我要放很长很长的假。我是个男人但我不想这样走下去。这样过日子太没意思,太累了对我来说。

我终于得到了当之无愧的休息、走上了成为真正闲人的道路。

•••••••••••❅──────✧❅✦❅✧──────❅•••••••••••

Comments

Popular posts from this blog

iSAVvy: Financial Independence — The Lows

Low on cash? What have you been spending on? Image from: Photo by  cottonbro  from  Pexels Financial independence is essentially able to sustain your lifestyle with the amount of money you have without working. This is one of life’s most difficult problems everyone has and many are unable to overcome it. —— Dickson Idlier I am not a financial consultant. What I wrote here is purely my opinion. The road to my financial independence is essentially be low on debts and expenses and high in investments and assets. How to control your expenses and debts depends on what is essential to you. I prefer rejecting any instalments (debts) whenever possible and have a simple lifestyle. After these, then build up your savings, investments and assets. This is how I did without many details but I think it is the easiest to get started. Ways to keep a low debt and expenses: Food is essential but not all kinds of food. Try keeping food expenses low but not compromising on quality. Reduce eating too exp

BrainTeasers: Cross Fire 穿越火线

Image from: Mewatch.com Country: China Genre: Gaming, Time Travel Release Date: 2020 Rating:  ★★★ ★★ I just finished watching this drama on Mewatch.com. This is one of the best dramas that I have ever watched, especially since it is on esport. Initially, I wanted to watch it due to an esport drama, but it turned out to be such an excellent drama.  The drama is about 2 esport players for Crossfire game, XiaoFeng (Seven), a team leader for 1coin team in the year 2008 and another is XiaoBei (North), team leader for Continue team in the year 2019.  They somehow managed to contact each other through this game during an accident. With this encounter, they later managed to realize who each other is and they helped each other during different time eras to try to make some changes that happened. Through this, XiaoFeng managed to win the first CrossFire competition in China and XiaoBei managed to form an esport team and continued to compete CrossFire as a professional player.  One scene, it show

BrainTeasers: Main Chinese speakers Profiles from my educational videos

I realized that I may have to include the profiles of the same speakers in multiple posts so I decided to summaries the main Chinese speakers that I liked and used their educational videos to translate to English for the English audience who are unfamiliar with Mandarin. Since their videos are so interesting and our unique chinese form of wisdom and thinking. These are the three main chinese speakers that I liked: Yi Zhong Tian (易中天) Yu Dan (于丹) Zeng Shi Qiang (曾仕強) He has limited videos that I think are suitable for me to put into this blog but I thinks he is a good speaker. Those interested can take a look at his videos from the "Lecture Room series". Think all are in Mandarin.  — Dickson Idlier Pictture from https://new.qq.com/omn/20191026/20191026A0KNWX00.html Yi Zhongtian 易中天 (born 8 February 1947) is a Chinese writer and historian. He is also a professor and Ph.D. supervisor at the Department of Chinese Language and Literature at Xiamen University's School of Humani